Diplomová práce se zabývá vzděláváním v oblasti designu oděvu na třech českých vysokých školách – Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze (UMPRUM), Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně (UTB) a Univerzitě J. E. Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP). Hlavním cílem práce bylo zachytit a analyzovat zkušenosti současných studujících a čerstvých absolventů těchto škol, především v souvislosti s připraveností na profesní praxi a podnikání v oboru módního designu.
Práce vychází z předpokladu, že designérská praxe v módě je komplexní a interdisciplinární činnost, která kromě kreativních a řemeslných dovedností vyžaduje také znalost ekonomických, právních a komunikačních aspektů. V prostředí, kde se od designérů často očekává schopnost samostatného podnikání, je tedy otázka podnikatelské přípravy a orientace v současném profesním poli klíčová.

Kvalitativní výzkum probíhal formou polostrukturovaných rozhovorů, odpovědi byly sbírány od studujících bakalářských i magisterských programů a čerstvých absolventů výše zmíněných škol. Výzkum se soustředil na čtyři hlavní oblasti – reflexe podnikatelské přípravy na školách, zkušenost s prakticky zaměřenými předměty, nejčastěji využívané informační a vzdělávací zdroje a preferované způsoby samostatného vzdělávání.

Jak z výzkumu vyplynulo, mezi nejpreferovanější a nejdůvěryhodnější formy vzdělávacích materiálů patří tištěné publikace. Knihy jsou vnímány jako nejvíce důvěryhodný a trvalý zdroj informací, do kterého jsou participanti ochotni investovat, pokud obsah odpovídá jejich aktuálním potřebám. Diplomová práce proto přináší návrh koncepce publikace zaměřené na podporu uplatnění studujících designu oděvu v praxi.

Kniha nesoucí název Ready to Read: Mezi šicím strojem a fakturou slouží jako praktický a přehledný průvodce profesním životem začínajícího módního designéra. Kniha propojuje teoretické poznatky s reálnými zkušenostmi expertů z oboru, které jsou doplněny prostřednictvím neformálních rozhovorů. Vše spojují interaktivní prvky a úkoly – pracovní listy, prostor pro cvičení. Cílem konceptu je shrnout často opomíjené oblasti jako cenotvorba, marketing, autorské právo ad. prostřednictvím srozumitelného a vizuálně atraktivního nástroje, který začínajícímu designérstvu usnadní orientaci mezi kreativní a podnikatelskou rovinou jejich praxe.
