Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku duševního zdraví lidí ve věku od 13 do 25 let. Jejím cílem je navrhnout efektivní kampaň pro sociální sítě s cílem destigmatizace duševních poruch. Teoretická část práce se zabývá poznatky z oblasti duševního zdraví a dostupnými strategiemi pro zvládání psychických obtíží. Dále se věnuje designovým principům pro tvorbu materiálů zaměřených na duševní zdraví a analyzuje existující kampaně a organizace věnující se tomuto tématu. Praktické část práce prezentuje návrh kampaně. Kampaň je tvořena na základě poznatků z teoretické části s využitím moderních trendů a komunikačních nástrojů. Cílem kampaně je zvýšit povědomí o problematice psychického zdraví u mladých lidí a usnadnit přístup k relativním informacím a zdrojům podpory.
Vizuál kampaně jsem přizpůsobila cílové skupině moderním a svěžím řešením. Při procesu jsem projekt pojmenovala Young Adult7 průvodce psychickým zdravím, toto sdělení vystihuje podstatu mé kampaně.
Aktivním prvkem je chatbot poháněný umělou inteligencí. Jeho přední možností je napsat, jak se člověk cítí nebo co ho trápí a umělá inteligence vyhodnotí závažnost stavu a v případě vyhodnocení méně závažné duševní nepohody dostane uživatel výčet odkazů na relevantní články, které se na webu nacházejí. A v druhém případě, když umělá inteligence vyhodnotí, že stav je závažný, navrhne uživateli aktivní odbornou pomoc po telefonu nebo odkaz na stránky, které mu pomoc, kterou potřebuje, nabídnou.
Kalendář s ilustracemi se zadní stranou, která obsahuje první pomoc při návalu úzkosti.
Děkuji! 🙂