Bakalářská práce se věnuje průzkumu odlišných přístupů k abstraktním vizuálním reprezentacím a jejich vlivu na vnímání recipienta. Zkoumá, které aspekty diváka přitahují, které ho naopak ruší, jaké emoce a asociace v něm vyvolají a v čem vnímají hodnotu. Praktická část práce zahrnuje využití digitálních i analogových technik s důrazem na široké spektrum metod. Prozkoumává proces tvorby a osvojování nových přístupů / metod v oblasti abstraktní kompozice, barevnosti a celkového pojetí díla. Výstupem jsou statické obrazy reprodukované na textilním médiu, digitální animace a infografika.

Hlavním cílem bylo zhotovení široké škály abstraktních obrazů pomocí tradičních, ale i netradičních a více experimentálních technik – od malby akrylem, přes kapání alkoholovým inkoustem až po práci s předměty, které nejsou určeny k umělecké činnosti.

Záměrem nebylo zůstat jen u ručních uměleckých technik, ale také aplikovat své dosavadní zkušenosti s počítačovými softwary a zhotovit digitální projekty. Tato digitální tvorba si však žádala velké množství nových dovedností. Stála přede mnou výzva v podobě poznávání nových programů, jako je například nástroj pro generativní umění – TouchDesigner.

Výsledné abstrakce pak slouží k dalšímu využití, například jako nástěnné obrazy z pevného textilu či jako šátky z lehoučkého šifonu a saténu, nebo jako digitální animace vzbuzující určitou atmosféru.

Ve výzkumné části jsem zformovala dotazník pro bližší pochopení toho, co se odehrává v naší mysli při pohledu na abstraktní obrazy. Účelem této analýzy bylo zjistit, zda jsou mé předpoklady o percepci tohoto typu obrazů pravdivé. Dotazmík probíhal ve formě rozhovorů s 27 respondenty z různých zemí. Jejich reakce a emoce detailně reflektují více než 14 hodinové záznamy rozhovorů. Tyto poznatky zásadně ovlivnily moji tvorbu a její další směřování.