Digitální a informační agentura (DIA) je projekt s důležitým posláním. Jeho cílem je zprostředkovat občanům informace o digitalizaci státní správy a pomoci jim orientovat se v souvisejících produktech. Ty také DIA zastřešuje a má na starosti jejich vývoj.
Celý koncept vizuální identity stojí na vybraném písmu a na formě textové komunikace. Návrh nestojí pouze na samotné značce, ale přesahuje hranice grafického designu napříč komunikací v rámci projektu. Motiv je založen na podtržítku, které má své místo v logotypu, ale jeho potenciál tkví hlavně v celé identitě, kdy se dá použít v titulcích v kombinaci s vybranou základní typografií.
Podtržítko jako obecný znak, který je součástí každé abecedy i každé počítačové klávesnice nabízí jednoduché používání také napříč různými komunikačními kanály. Tím se může přirozeně přiblížit ke každému obyčejnému občanovi. Forma použití jazyka a jednoduchého symbolu umožňuje být občanům blíž a komunikovat s nimi na větší osobní rovině, která nepůsobí chladně a odtažitě, jak to někdy se státními subjekty bývá.
Jedná se o jednoduché řešení, které není závislé na množství grafických prvků, jež by nekompetentní člověk nezvládl poskládat dohromady. V případě Digitální a informační agentury stačí základní písmo, barevnost a volná plocha k tomu, aby se mohla nějakým způsobem vizuálně prezentovat a být rozpoznatelná. Zároveň je tu ale k dispozici komplexní a funkčně nastavený systém vizuální identity, který vizuální identitu posouvá na profesionální úroveň.
Vizuálně se koncept identity inspiruje (nejen) nedokonalostmi počátků digitalizace. Z toho vychází jak samotné podtržítko, tak i další prvky použité ve vizuální identitě DIA.
Jak bylo zmíněno, DIA se zabývá vývojem produktů jako je např. Datová schránka, Portál občana nebo eDoklady. Je důležité zmínit, že do rámce tvorby na Digitální a informační agentuře nespadá tvorba grafických výstupů k těmto produktům. Na těch se pracuje odděleně a každý tento produkt má svou vlastní vizuální podobu a systém.