Návrh interiéru společných prostor ZŠ TGM Otrokovice

Prostředí, ve kterém se děti každý den pohybují, má velký vliv na to, jak se ve škole cítí, jak se soustředí i jak spolu navzájem komunikují. V této diplomové práci se zabývám návrhem nového řešení společných prostor v Základní škole TGM v Otrokovicích, kde hlavním záměrem bylo vytvořit prostory, které budou reagovat na konkrétní potřeby žáků i učitelů.

Na každém ze tří pater budovy byly vymezeny zóny – aktivní, odpočinkové a reprezentativní. Návrh je založen na funkčnosti a hravosti, využívá vestavěné i mobilní prvky pro sezení a nástěnné herní prvky. Koncept pracuje s myšlenkou, že každé dítě  si může vybrat, co o přestávce chce dělat. Důraz je kladen na bezpečný pohyb dětí a na snadnou orientaci  v prostoru. Výrazným motivem jsou stromy, které se ve stylizované podobě obtáčejí kolem volně stojících sloupů  a prolínají se všemi navrhovanými prostory. Projekt zahrnuje také úpravu obou atrií a vzorovou třídu.

V základu je interiér laděn do neutrálních barev, přičemž každá zóna má podle svého účelu přidělenou dominantní barvu, která se vyskytuje např. na posezení či jako podkladová barva stromů. Na samotné stromy, vestavby a některé posezení jsem zvolila dubovou dýhu.

1. NP

2. NP

3. NP

Autor

Anna Navrátilová

student
Ateliér Tvorba Prostoru