Zadáním semestrální práce bylo navrhnout rekonstrukci mateřské školy Qočna ve Zlíně.
První fází celého projektu byla návštěva samotného místa, zaměření a zjištění, jaké je aktuální vybavení, co dětem a učitelkám v prostorách chybí, a další potřebné informace pro navrhování.
Problematické bylo umístění stolů, osvětlení, nedostatečný úložný prostor a mnoho dalších aspektů.
Jelikož má školka tři stupně, bylo u jednotlivých místností potřeba zohlednit věk dětí.
Ve své práci se zaměřuji na řešení nedostatků, které prostory mají. Mým cílem bylo vytvořit příjemné prostředí, kde se děti mohou učit, rozvíjet, zkoumat, ale také odpočívat a věnovat se dalším aktivitám.
Z tohoto důvodu jsem každý prostor rozdělila do určitých sekcí, z nichž každá umožňuje jiný typ činnosti. V tom mi pomáhají stoly ve tvaru čtvrtkruhu, které lze vzájemně skládat různými způsoby.
Prostor jsem „obalila“ do přírodních materiálů, jako je dřevo, korek nebo strop z dřevěných vláken. Samotné materiály ukazují svou texturu a neutrální barevnost.
Barvy se v návrhu objevují pouze střídmě, a to z toho důvodu, aby v prostoru nevznikal chaos. Ve školce se totiž nachází mnoho barevných hraček, dětských výtvorů a dalších předmětů, které prostor samy o sobě vizuálně oživují.


Děti se věnují například divadlu. Z tohoto důvodu jsem do prostor navrhla závěsy pro pocit divadelního prostředí. Zároveň mohou závěsy oddělit místnost pro klidovou a aktivní část.




Rozdělení aktivit do jednotlivých koutků


Prostor pro učitelky


Technické výkresy



Rozmístění stolů


