Design terapeutických hraček Moodlíci

Projekt se věnuje designu herních předmětů, se zaměřením na terapeutické prostředí, jehož cíleným výsledkem je kolekce terapeutických hraček Moodlíci. Hračky se skládají z prvků, které symbolizují základní emoce radost, smutek, zlost a strach. Cílem práce je prozkoumat svět dětské terapie a psychologického vývoje předškolních dětí, a zároveň hledat způsoby, jak tento vývoj podpořit a rozvíjet zdravým a citlivým způsobem. Práce kombinuje design, psychologii a terapii, s důrazem na udržitelnost a environmentální zodpovědnost finálního produktu. Taktéž zkoumá, jak lze skrze vizuální a hmatové prvky efektivně ztvárnit emoce. Kolekce bude komunikačním médiem mezi dítětem a dospělým, užívána při terapii hrou, podporující psychologický vývoj a zároveň reflektovat současné požadavky na udržitelný design.

Cílem této práce bylo navrhnout kolekci hraček, které budou fyzickým zobrazením základních emocí, která bude materiálově udržitelná a recyklovatelná. Design kolekce se skládá ze 4 hraček, které mají odnímatelné části kvůli recyklovatelnosti materiálů a modularitě, která do hraní přináší zajímavý prvek. Vzhledově hračky symbolizují emoce skrz psychologické působení barev, tvarovou spojitost a symboly spojované s určitými emocemi v podobě hmatových prvků. Práce zároveň pracuje s konceptem práce s emoční regulací a psychologickým vývojem předškolních dětí, kdy se tělo i mysl nachází v největším rozvoji.
Práce se zaměřovala na design herních předmětů se zaměřením na terapeutické prostředí, do kterého přinesla kolekci terapeutických hraček pro předškolní děti, která kombinuje udržitelný design a zároveň ukazuje, že terapeutické pomůcky mohou být vizuálně kvalitní a emocionálně hodnotné. Kromě samotných hraček byla vytvořena i vizuální identita doplněna výstavní deskou pro hračky. Moodlíci vypadají jako dřevěné hračky, které najdete v jakémkoliv obchodě, jsou to ale hračky, které mají schopnost léčit. Stačí přidat dětskou čistou představivost a nechat se unést
do světa kreativity a fantazie.

Autor

Veronika Podhorová

student
Ateliér Průmyslový design