Katzegotchi je dětská hračka, která volně navazuje na klasickou japonskou elektronickou hru jménem Tamagotchi. Design volně vychází z japonského stylu, který však abstrahuje do současné, minimalistické formy v podobě jednoduchého přistávacího modulu . Na 3D displeji ve středu tohoto modulu se zobrazuje stylizované zvíře, které je generováno a do třetího rozměru převedeno pomocí umělé inteligence. To zaručuje, že každý kus má své vlastní, unikátně vypadající zvíře . Cíl hry je stejný jako u původního Tamagotchi, tedy udržet zvířátko naživu. Pokročilé technologie oproti původní hračce zajišťují více vrstev interakce, počínaje větším množstvím animací, až po simulovaný osobnostní vývoj zvířátka. Jiným příkladem může být možnost fotit různé objekty na základně i povrchu a podle jejich charakteru tak pro zvířátko získávat palivo, či jídlo. Využití umělé inteligence k personalizaci produktů je stále neprobádaná oblast, u které však lze očekávat vysoký potenciál růstu. Katzegotchi je tak jedním z prvních příkladů, jak by tuto technologii bylo možno využít. V současné době bylo zvíře generováno pomocí Dalle-2 a do 3D převedeno ručně pomocí softwaru blender. Technologie, které převod 2D dat do 3D zvládají se však již ve formě prototypů začínají objevovat, a proto lze očekávat, že i toto část procesu bude moci být v nejbližší době automatizována.

Autor

Štepán Dlabaja

absolvent
Ateliér Průmyslový design