Cílem mé bakalářské práce bylo vytvořit novou terapeutickou pomůcku se zaměřením na
smyslové vnímání a rozvoj dítěte. Díky své univerzálnosti je vhodná do různých věkových
kategorií dítěte a svou minimalistickou formou umožňuje maximální skladovatelnost.
Pomůcka se zaměřuje především na rozvoj percepce zrakové, sluchové a taktilní. Podařilo
se mi navíc využít nevšedním způsobem vodivou barvu, která aktivně stimuluje dětskou
motivaci rozvíjet myšlení a jemnou motoriku.
Ergonomická stránka je nedílnou součástí správného užívání produktu. Hračky by měly být
především uživatelsky srozumitelné a přizpůsobené dětským proporcím. To jsem zohlednila
při velikosti nejen celé pomůcky, ale i každého jejího komponentu. Počet kostek jsem
s ohledem na vymezenou věkovou kategorii společně s odborníkem stanovila na počet 3×3
s velikostí pěti centimetrů pro správný úchop. Pomůcka, každá kostka a ostatní komponenty
mají navíc dostatečné zkosení, případně výřezy pro pohodlnou manipulaci.