Kolik je akorát?

„Vezmu si ještě jednu housku. Přihodím ještě jeden citron. A mandarinek bude stačit jen kilo? Hlavně aby nebyl hlad. Aby byl dostatek a měli jsme co k večeři.“

Věty, které nám často prolétnou hlavou během nákupu, a tak radši do košíku přidáme něco navíc, než abychom šli nakoupit zítra zase. Jenže na tu housku nebo citron navíc, zapomeneme hned poté co se zasytíme, a ona nám po pár dnech začne plesnivět.

Ze studií vyplývá, že se v domácnostech vyhodí až 1/3 nakoupeného jídla. Nestihne se spotřebovat a jsme nuceni ho vyhodit. Kdybychom si však nakoupili jen tolik, kolik potřebujeme, tohle by se dít nemuselo. Přitom jednou z nejjednodušších cest, jak toho dosáhnout, je, že se během bezduchého házení věcí do nákupního vozíku pozastavíme, a v duchu se sami sebe zeptáme: „Kolik je akorát?“

Soubor vytvořený v rámci sociální kampaně poukazuje na problematiku plýtvání jídlem a fakt, že by lidé měli mnohem více uvažovat nad tím, co a kolik toho kupují.

V poslední době se téma udržitelnosti stává čím dál větším trendem. Velké obchodní společnosti si toho všimly a začínají dávat najevo, že si jsou problematiky plýtvání vědomy (např. Lidl bedýnky). Obrazový materiál se sloganem „Kolik je akorát?“, by tedy byl vystaven jako součást marketingové kampaně v supermarketech a potravinových řetězcích.

Autor

Rozálie Jirásková

absolvent
Ateliér Reklamní fotografie