Bobot

Bobot je koncept aplikace pro tzv. generaci Alfa (dnešní děti okolo školního věku). Cílem je zvýšit jejich digitální wellbeing a kvalitu času stráveného používáním mobilu.

Aplikace dětem nabízí digitálního kamaráda – roztomilého robota, který se přizpůsobí uživateli a pomáhá mu reflektovat vlastní rozvoj. Bobot (či jakékoli jiné jméno, které si mohou uživatelé pro avatara zvolit) je na mobilu na dosah ruky – schovává se za okrajem obrazovky a občas „vykoukne“, aby uživateli např. připomenul, že už se dlouhou dobu jen pasivně dívá na videa a navrhnul alternativní aktivitu. Nebo když je uživatel příliš dlouho na mobilu – Bobot bude viditelně unavený, a podvědomě tak připomene uživateli jeho vlastní zdraví.

Bobot projeví zájem o koníčky uživatele, a postupně se naučí relevantní aktivity, tipy a vědomosti, které zábavnou formou podá jako alternativu k pasivní konzumaci online obsahu. Zároveň se však snaží podporovat sociální zdraví svého uživatele – navrhuje setkání s reálnými kamarády, a není vždy dostupný ke konverzaci 24 hodin denně – nesnaží se nahradit spojení s reálnými lidmi.

Autor

Matouš Marek

student
Ateliér Game Design