Prototyp závodní hry

Práce se zabývá návrhem a tvorbou prototypu stylizované arkádové závodní hry. Hlavním cílem práce je navrhnout a realizovat herní prototyp, který kombinuje jednoduché herní mechaniky s výraznou stylizací, která čerpá z historických představ o budoucnosti. Součástí práce je rešerše vývoje závodních her, přehled moderních trendů, analýza vybraných titulů, návrh herní mechaniky, vizuálního stylu a technická implementace v herním enginu. Výstupem je funkční ukázka hry s vlastními tratěmi, vozidly a herním systémem.

Základní koncept mé videohry navazuje na princip arkádových závodních her, jako jsou Horizon Chase TurboHotshot Racing, které jsou inspirovány staršímy tituly z éry 90. let. Stejně jako tyto hry se i můj prototyp opírá o jednoduchý, srozumitelný a silně stylizovaný herní model, který klade důraz na přístupnou hratelnost, výraznou vizualitu a rychlé tempo.

Vizuální styl hry Retro Cyber Cars staví na kombinaci barevného retrofuturismu a low-poly estetiky. Logo používá mix kurzivního script písma v části „retro cyber“ a mohutného, hranatého sans-serifu v části „CARS“, který evokuje závodní hry z 80. let. Poprvé se s logem setkáme na splashscreenu, který se plynulou animací přemění do úvodního menu.

Autor

Theo Fekar

student
Ateliér Digitální design