Vizuální styl a propagace hudebního festivalu Metronome

Cílem mé práce bylo vytvořit moderní vizuální styl a propagace pro hudební festival Metronome, který bude v Praze v roce 2022 oslavovat svůj pátý ročník.

Hudební akce zatím ještě nemá svou jednotnou identitu a během výzkumu se stalo jasně, že logo má potřebu v rebrandingu. Pro nové logo jsem vybrala vhodnější písmo, vizuálně vyrovnala obrys znaku a písmen. Také jsem ještě víc stylizovala symbol pomníku Pražského metronomu a zkrátila kyvadlo kinetické sochy. Bylo to nezbytné pro snadné uspořádání loga na různých propagačních médiích. Jako značkové písmo jsem zvolila 2 tvarů fontu Montserrat: Extra-bold je pro nadpisy a Regulare je pro běžnou informaci. Použila jsem barevnou paletu, která odpovídá 4 barvám: černá, šedá, bílá a červená, protože právě tyto odstíny má pomník Pražského metronomu.



Celý svůj projekt jsem zaměřila na motion design a hlavní jednotka mého konceptu je promo video.

Promo video se skládá z následujících částí:
1. kinetická typografie,
2. abstraktní typografie,
3. obraz Pražského metronomu,
4. videoklipy hudebního festivalu.


1. Kinetická typografie, která prochází všemi částmi promo videa, přenáší základní informace o festivalu. Je vytvořena pomocí značkového písma a je dobře čitelná, což je obzvláště důležité v motion designu. Pohyb písmen kopíruje pohyby kyvadla Pražského metronomu. To znamená, že písmena se otáčejí zleva doprava a zprava doleva v rytmu hudby. Zvolila jsem takové vizuální řešení, protože spojuje charakter kinetického pomníku a náladu hudební akce.

2. Abstraktní typografie se od klasických textů liší tím, že kromě významů slov, které jsou v ní obsaženy, vyjadřuje především emocionální náladu. Ve své kompozici jsem se kromě základního informačního poselství snažila zprostředkovat pocit svobody, který je vlastní hudbě a zejména hudebním festivalům.

3. Ve svém propagačním videu používám animaci kyvadla v logu události, v animaci textu a také používám tuto metodu pro přechod z jednoho snímku videa do druhého.

4. Videoklipy hudebního festivalu vytvářejí potřebnou atmosféru akce.


Celý můj následný vizuální koncept je založen na materiálu s promo videem. Používám stejné materiály k vytváření tradičních a digitálních médií, abych podpořila a udržela integritu vizuálního stylu. Při tvorbě plakátu, bannerů a dalších materiálů jsem kladla důraz na logo akce, které je podtrženo abstraktní typografickou kompozicí.

Autor

Kseniia Borokhova

absolvent
Ateliér Digitální design