Pro Halloween asset jsem se rozhodl vytvořit truhlu s náhodnými předměty. Při stisknutí tlačítka na truhle by z ní náhodně vyskakoval nějaký předmět.
Začal jsem programováním mechaniky otevírání dvířek, aktivace pružiny a slotu s náhodnými předměty.
Vymodeloval jsem primitivní verzi truhly a 3 objekty pro testování. Také jsem animoval pružinu.


S výsledkem jsem byl spokojený, a tak přišel čas vytvořit detailnější model truhly. Strávil jsem na něm více času, než jsem plánoval, protože jsem se nemohl rozhodnout ohledně stylu.


Nakonec jsem si uvědomil, že nestihnu vymodelovat vše ostatní, a navíc jsem chtěl zkusit něco nového. Rozhodl jsem se proto prozkoumat možnosti využití umělé inteligence pro generování modelů.

Na obrázku výše jsem zkusil sestavit systém pro lokální generování modelů pomocí ComfyUI a TripoSR. Rychle jsem vygeneroval spoustu modelů a vytvořil takovou scénu v Blenderu.



Z dálky mohou modely vygenerované pomocí TripoSR vypadat dobře, ale mají hroznou topologii a veškeré informace o barvě jsou uložené ve Vertex Color.
Pomocí Instant Meshes jsem zkusil vygenerovat novou topologii, vytvořit UV mapu a vypálit na ni informace z vygenerovaných verzí.


To fungovalo, ale stejně bych musel hodně opravovat, takže jsem zkoumal další možnosti, dokud jsem nenarazil na TRELLIS.

Díky němu jsem získal modely přímo s UV mapou a texturou barev. Kvalita modelů generovaných v TRELLIS je několikanásobně lepší, ale stále potřebují optimalizaci.


Uvědomil jsem si, že truhla, kterou jsem vytvořil, vizuálně neodpovídá tomu, co jsem získal pomocí AI. Rozhodl jsem se tedy i samotnou truhlu vygenerovat v AI, a tady je výsledek: