Koncept propagačních materiálů pro ateliér Game design

Klauzurní zadání pro ateliér Game Design jsem pojmul jako tvorbu nové propagační identity ateliéru.

Ta je namířená na dvojí cílovou skupinu: Jednak hráče studentských her z obecné veřejnosti, a zároveň na studenty či uchazeče o studium, kteří se zajímají spíš o praktické informace a samotné hry pro ně nejsou hlavní.

Propagační identita tuto dualitu reflektuje vizuálně: jde o kombinaci dvou vzájemně se doplňujících kontrastních stylů, z nichž každý se pojí i s jednou polovinou názvu ateliéru a logotypu:

GAME je část určená pro hráče a nestudentskou veřejnost, a reflektuje videoherní estetiky, uvolněné tvary a poutavé barvy.

DESIGN je část pro uchazeče a studenty, a evokuje techničtější, střízlivější estetiku, která je ale stále doplněna o hravé dekorativní prvky.

Logotyp GAME DESIGN je spojením těchto částí a zároveň obsahuje variabilní prvek: slovo DESIGN se dá vyměnit za jiné vhodné termíny a vytvořit dílčí logotypy GAME ART, GAME UTB, GAME JAM apod. pro prezentaci v různých kontextech. Snaží se tak zčásti vyhnout přílišné asociaci s oborovou rolí herního designéra, která není hlavním nebo jediným zaměřením ateliéru.

Autor

Matouš Marek

student
Ateliér Game Design