Urbilinear: stavitelská hra

Dnešním herním trhem hýbou indie hry. Řada z těch nejpopulárnějších jsou tzv. City Builders, neboli stavitelské hry. Mainstreamové city building hry však většinou mají výraznou nedokonalost: z technických důvodů jsou všechny budovy čtvercové či obdélníkové, a hráčova města tak nemají jinou možnost, než vypadat jako nepřirozená mřížka, kterou můžeme vidět možná v amerických městech.

Projekt s pracovním názvem Urbilinear přichází s kompletní revizí tohoto řešení: nahrazuje předem vytvořené čtvercové assety budov za zcela procedurální, dynamicky generované stavby, které nemají žádné limitace ohledně tvarů, úhlů, výšky, či stylových variací. Odemyká tak zcela novou kategorii budovatelských her a nabízí hráčům možnost opravdové volnosti a vžití se do role stavitele organických měst ze všech světových kultur a období.

Koncept hry je vytvořen v enginu Unity a obsahuje demo základních funkcí jako stavba silnic a budov. V průběhu dalšího potenciálního vývoje by hra mohla získat mechaniky postupu, zdroje, různé styly budov a dynamické zobrazení obyvatel města.

Autor

Matouš Marek

student
Ateliér Game Design