ORWELL NA SCÉNĚ

Tématem diplomové práce je problematika scénografie v divadle. Diplomová práce se věnuje především kruhovým divadlům, projekci, a hranici mezi jevištěm a hledištěm. Cílem práce je návrh interpretace dystopického románu 1984 od George Orwella na divadelní scénu. Orwellovská témata jsou mi velmi blízká a často si uvědomuji dnešní manipulaci s lidstvem a neuvědoměním si toho jak snadno můžeme ztratit naší svobodu. Překročení hranic je docíleno kamerami, které sjedou mezi diváky a jejich tváře se promítnou na kruh a také přímou komunikací herce k divákům.

Pro scénografii tvořím kruhovou konstrukci inspirovanou kolečkem pro křečka. To symbolizuje dnešní stres a to jak jsme v jednom kole. Na tomto proskleném kruhu probíhá projekce plná sociálních sítí, zpráv a upomínek. Mým cílem je poukázat na to, že bychom naší dnešní uspěchanost měli trochu zpomalit a místo s technologiemi bychom měli být více s našimi myšlenkami.

„Technologie, která nás spojuje, nás také kontroluje.“ – Sociální Dilema
„Věci, které vlastníš, nakonec vlastní tebe.“ – Klub rváčů
Toto jsou dva citáty, které vystihují tématiku mého návrhu.

Storyboard
Fyzický model
Vizualizace

Autor

Michaela Křenková

absolvent
Ateliér Tvorba Prostoru