Interaktivní aplikace v Rive

Tento vizuál stylizovaného řezu saunou jsem vytvořila v Rive s cílem simulovat jednoduchý interaktivní konfigurátor. Design kombinuje statickou kresbu se světelnou atmosférou a dvěma interaktivními prvky – volbou typu skla a světlem. Na projekt jsem si vybrala sauny od značky What a hut.

What a hut sauna

Pro lepší strukturu a kontrolu nad animacemi jsem rozdělila jednotlivé části do samostatných kompozic (tzv. „slices“) v rámci jedné scény:

Levá část – saunová kamna a lavice

Střední část – další lavice

Pravá část – sprchový kout
Každý segment byl vytvořen z vektorových tvarů a seskupen logicky, aby se s ním dalo jednoduše manipulovat v animacích i při změnách stavu.

Pro přepínání stavů jsem vytvořila následující inputs (vstupy) v rámci State Machine:

  • glassType – typu „trigger“, spouští přechod mezi „Blurred“ a „Transparent“
  • lightOn – typu „boolean“, přepíná světelnou vrstvu mezi zapnuto/vypnuto

Každý interaktivní prvek má nastavený listener (naslouchání události), který reaguje na kliknutí:

  • Ikona skla má listener, který aktivuje trigger glassType
  • Ikona světla má listener, který přepíná stav boolean proměnné lightOn
    Díky listenerům se změny ve stavech okamžitě propisují do vizuálu – mlhavé sklo se například zobrazí přes jednoduchou poloprůhlednou vrstvu, která se animuje opacity přechodem.
Využití na webové stránce ve Frameru

Záznam z obrazovky:

Práce z procesu:

Během procesu k finálnímu výsledku mi vyšly zase celkem hezky jiné pokusy jako jsou:

Modelování modulárního domečku

AI generování sauny, aby se dostala k realistickému pohledu

Autor

Kristýna Gežová

student
Ateliér Digitální design