Slavíme stovku!

V rámci zadání 100 let výročí českého rozhlasu jsem navrhla koncept guerilla kampaně. Ta funguje na principu animovaných nebo statických plakátů s QR kódy, pomocí nichž se uživatel připojí na živé vysílání ČRo přes speciálně zřízenou microsite. Díky ní budou moderátoři mít možnost vidět real-time, když se někdo k vysílání takto připojí a oslovit jej, čímž vzniká osobní kontakt a kladná uživatelská zkušenost. V rámci microsite je navrženo také tlačítko pro poslání blahopřání — buď předdefinovaný button na principu ~Like~, nebo možnost nahrát vlastní hlasovou zprávu, která bude v rámci vyhrazeného bloku uvedena ve vysílání. Návštevník microsite se také dozví, na kdy je naplánovaný nejbližší segment dedikovaný narozeninovým vzkazům.

Animované postery pracují s vizuálním konceptem audiovln, stylizovaných do 3D prostoru. Reagují na živé vysílání rozhlasu a chovají se tedy jako klasické audiovizualizéry, což upoutá pozornost kolemjdoucích a zvýší povědomí jak o probíhajících oslavách, tak o samotném rozhlase. Ten se v následujících letech chystá cílit na mladší generace posluchačů a takto technologicko-vizuální kampaň by mohla být skvělým nástrojem, jak se u nich zviditelnit.

Každá stanice Českého rozhlasu má vlatní variantu plakátu, odkazující přímo na vysílání dané stranice. Zároveň jsou scény barevně laděné do dílčí kombinace každé ze stanic a udržují tak vizuální jednotu se zbytkem identity ČRo. S každým plakátem vizuálně koresponduje podstránka microsite, na kterou se uživatel dostane pomocí zmíněného QR kódu, na ní se však scéna již nehýbe za účelem jednoduché navigace na stránce, při níž se počítá, že bude otevírána na smartphone. Na microsite může také uživatel přepínat jednotlivé stanice a poslechnout si tak program každé z nich.

V rámci kampaně jsem také navrhla jednoduchý přehledový systém pro moderátory v redakci, v rámci nejž můžou pracovat s nasbíranými daty. Součástí je záložka pro real-time přehledy, celkové přehledy o kampaně a výkonnosti jednotlivých plakátů a databáze nahraných vzkazů. Ty bude samozřejmě třeba jednotlivě projít, zda neobsahují závadný obsah jako urážky nebo vulgarismy, než půjdou do vysílání.

Autor

Klára Bárová


Ateliér Digitální design