V rámci zadání pro Škoda Auto jsem se rozhodla zaměřit na samotnou dobu strávenou v autě, především během dlouhých cest (například na dovolenou u moře, na hory, apod.). Hlavním bodem se pro mě stala otázka, jak obohatit a zpříjemnit právě tuto dobu rodinám s dětmi. Specicky jsem se zabývala rodinami, v nichž jsou děti starší 10 let a rodiče jsou tak mezi 30 a 50 lety.
K tomuto úkolu jsem po hloubkových polostrukturovaných rozhovorech zpracovala 4 persony, které mi následně umožnily zaměřit se na jednotlivé funkce aplikace. Vypracovala jsem následně diagram architektury aplikace, v němž se mimo jednotlivých podstránek zabývám také funkcemi, které je v nich potřeba vyvolat. V rámci prototypu jsem pak navrhla tři samostatné funkce aplikace, nastavení a onboarding flow pro nastínění integrace a fungování aplikace.
Aplikace je postavená na dvou základních principech: propojení mezi zařízeními jednotlivých uživatelů jedné posádky a připojení těchto zařízení k infotainment panelu a dalším výstupním zařízením auta. Zároveň spoléhá na využití GPS lokátorů v mobilním zařízení, ale pouze v on-demand režimu, kdy se lokalita nenačítá kontinuálně, ale pouze v moment, kdy si o to uživatel zažádá. Může si tak delší dobu prohlížet výsledky vyhledávání (např. články), aniž by se bál, že mu zmizí.
V rámci onboardingu je uživatel vyzván z založení nebo připojení se k existující posádce. Zpravidla by ji měl zakládat řidič, ostatní cestující se k ní mohou připojit pomocí QR kódu. Následně si vytvoří svůj profil s avatarem a jsou mu vysvětleny základní principy a funkce aplikace.
Na hlavní stránce nalezne přehled kategorií aktivit, které lze s aplikací podniknout nebo si jimi zpříjemnit čas v autě.
Po čase stráveném personalizací a samotnou aktivitou v aplikaci se hlavní stránka přizpůsobí dílčím uživatelům — k dispozici je panel oblíbených aktivit, uložených lokalit a možnost pokračovat v poslední aktivitě.
V základu má aplikace edukační funkci, a to v podobě vyhledávání a sdílení zajímavých lokalit, informací o okolí, nebo například výukou první pomoci tematicky podle destinací. Uplatňuje také princip gamifikace skrze kvízy a měsíční výzvy, nebo nápady na jednoduché hry během cesty.
V režimu vyhledávání zajímavých lokalit AI pracuje s preferenčními koníčky a zájmy a nastaveným rádiusem podle času dojezdu. Po otevření karty lokality se uživateli zobrazí krátké informace, komu dalšímu z posádky by se na lokalitě mohlo líbit může díky napojení aplikace na systém auta poslat GPS souřadnice přímo na přední infotainment panel řidiči. Tmu se po schválení žádosti automaticky lokalita přidá do navigace a spustí se navádění do lokality.
Články pracují na stejných principech, lze je také místo četby, ze které se některým lidem dělá při cestě zle, spustit jako text-to-speech na daném zařízení, nebo stopu přehrát přes reproduktory auta.
Zároveň jsem si díky rozsáhlosti projektu mohla pořádně vyzkoušet práci s komponenty a dalšími automatizačními funkcemi Figmy.