Vizuální identita a online propagace módní značky „𝙧𝙖𝙧𝙖“

„rara“ je nově vznikající módní značka ručně vyráběných kožených kabelek a doplňků, za kterou stojí mladá slovenská designérka Katarína Nemcová (mimo jiné absolventka Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, ateliéru Designu obuvi). Zakladatelka Katarína Nemcová o své značce říká: „rara představuje pohyb v rušných ulicích, proudění množství myšlenek, hlučné rozhovory, uvolňující protahování těla či ztišení v modlitbě”. „Rara“ je typická svou nekonvenčností, elegancí a hravostí v jednom. Stojí na nejkvalitnějších materiálech, jemných detailech a precizní ruční práci. „Rara“ se nebojí jinakosti. K tomu odkazuje i název „rara“ – ženský rod přídavného slova „raro“ znamená ve španělštině „výjimečná”, „zvláštní”, „odlišná”, „jiná”. A co značku odlišuje od již zavedených velkých konkurentů? Jedním z klíčových aspektů je exkluzivita procesu výroby. Každý produkt je zhotoven ručně, každý z nich je originál. Výroba probíhá pod odborným vedením designérky Kataríny přímo v jejím ateliéru. Každý kousek projde jejíma rukama.

Diplomová práce se zaměřuje na komplexní návrh vizuální identity módní značky, zahrnující celý proces tvorby od logotypu až po design e-shopu. Produkty „rara“ vybočují z konvenčních forem a vyvolávají emoce i diskusi. Vizuální identita klade důraz na spojení pohybu, hravosti a elegance. Práce se mimo návrh logotypu a e-shopu také zabývá návrhem aplikací v různých komunikačních a propagačních materiálech.

Výrazné typografické logo, které má v sobě jasně odlišitelné prvky. V písmenech „r“ je užita kurzíva, která se vyznačuje skloněným základním řezem a běžně se využívá ke zvýraznění textu. V logu funguje jako výrazný vizuální prvek a pomáhá zviditelnit značku. V mém návrhu jsou písmena skloněna opačným směrem (tedy doleva oproti typickému náklonu vpravo). To odkazuje na „vybočení“, „odlišnost“, „pohyb“ a „vlastní směr“ značky. Zároveň dvě stejná písmena v pravidelném rytmu symbolizují hravost, repetitivnost, pravidelnost. Písmena „a“ představují eleganci a řád, pevnost, nadčasovost a funkčnost. Tomu napomáhá symetrický tvar písmena a pravidelnost střídání. Výsledný název působí moderně a zároveň hravě díky střídání náklonů jednotlivých písmen. Logo znázorňuje dynamiku a pohyb v kontrastu s jednoduchostí, minimalismem a stabilitou. Střídání náklonu písma vytváří opticky vizuální rytmus, což navozuje neformální a uvolněný dojem. Zároveň je zachována vizuální rovnováha a soudržnost loga jako celku (jednotlivá písmena jsou dostatečně blízko u sebe a nepůsobí chaotickým dojmem). Použitý moderní grotesk vychází z písma z dílny KOMETA od Christiána Jánského.

Autor

Roman Nevrlý

student
Ateliér Digitální design