Mým cílem bylo formou hravého kvízu a přehledného průvodce vytvořit otvírák do hodin mediální výchovy, který má učitelům pomoci hodiny oživit zábavnější formou než jen prostým výkladem a studentům usnadnit chápání, jak s informacemi na internetu pracovat a vyhodnocovat jejich důvěryhodnost. 

Kvíz obsahuje co nejširší vzorek různých článků, celkem deset ukázek. Od profláklých konspiračních teorií, přes informace, jejichž pravdivost se nedá hned odhadnout, až po pravdivé a objektivní zpravodajské články. Úkolem žáků je pak posoudit, zda na ně předkládaná informace působí seriózně, nebo cítí, že je manipulativní. Následně se ‚hráči‘ organicky dozvídají, zda byl jejich odhad dobrý, nebo se nechali zmást. Přímo pod výsledkem v dolní části stránky se uživateli zobrazí rozbor článku, s možnými zdroji a odkazy. Uživatel/student se tedy již v tu chvíli dostává do kontaktu s danou problematikou, kterou bude následně s učitelem probírat v hodině.

Světlá část webu, tedy „Guide“, je friendly příručka, která má za cíl naučit studenty pracovat s informacemi.
V této příručce jsem zpracovala dostupné podklady od Zvolsi.info, konkrétně Surfařova průvodce po internetu, který jsem navrhla tak, aby byl pro studenty vizuálně atraktivní a lehce zapamatovatelný. 
Guide studenti spolu s učitelem mohou použít jako pomůcku již během hraní kvízu nebo až po dokončení kvízu (například v rámci diskuze ve třídě nebo i jako podklady ke studiu “na doma”). 

Všechna 3D emoji, které v projektu využívám jsou licencovaná a jejich autorem je Wannathis: https://emoji.wannathis.one/

Autor

Markéta Babková

student
Ateliér Digitální design